Igre Slagalice
Druge igre


Reči za igru Slagalica

U poslednjih mesec dana je velik broj novih igrača došao na sajt, pa moramo još jednom objasniti kako radi ocenjivanje reči u prvoj igri Slagalica.

Na serveru se nalazi rečnik od oko 280.000 reči što je možda 10% od ukupnog fonda reči našeg jezika. Ako je Vaša reč u tom rečniku, priznaje se odmah. Ako nije, onda se naknadno mora ručno pregledati i tada se dodeljuju poeni. Zbog velikog broja reči za pregledanje može da se desi da Vam reč bude priznata i nekoliko sati kasnije.

Rečenica koju morate napisati nam olakšava ocenjivanje, jer ni mi ne znamo sve reči koje postoje. Naročito je teško prepoznati reč koja nam je nepoznata ako nije u nominativu jednine, jer onda ni ne znamo kako da je tražimo.

Druge reči koje Vam se nude za ocenjivanje, su reči koje su uneli drugi igrači i ocenjivanjem istih isto omogućavate da brže pregledamo sve reči, pa samim tim i Vašu. Mnogo je lakše "presuditi" da li je reč dobra ako ima 10 glasova ZA i nula PROTIV.

Reč koju računar pronalazi kao rešenje mi ne postavljamo, nego se bira iz tog istog rečnika. Rečnik nismo mi sastavljali, postoje ljudi koji su mnogo stručniji za to. Mi smo ga samo učitali u bazu podataka. Zbog toga ne vredi da nas pitate šta neka od tih reči znači, jer često ni mi ne znamo tačan odgovor na to pitanje.

Postavljeno 28.04.2010.

Komentari

Molim Vas da mi objasnite još nešto u vezi sa priznavanjem reči. I meni su više puta naknadno priznate reči koje sam unela. Međutim, u rečima koje su mi ponuđene za ocenjivanje bilo je reči (imenica, prideva) koji nisu u nominativu jednine ili množine, kao i glagola koji nisu u infinitivu. Da li to znači da bi se priznala neka imenica i pridev u drugim padežima ili glagol koji nije u infinitivu? Konkretno, šta bi se desilo da ponudim sledeće reči: NEMOGUĆOJ, JABUKAMA, PREDSTAVILA, OTPEVAĆEMO? Ja sam dosada uvek nudila reči (promenljive) u nominativu i infinitivu. Unapred hvala. lunali 27.04.2010

@lunali: sve 4 reči koje ste naveli bi bile priznate. Razlog za to je što rečnik koji imamo na serveru sadrži reči u svim oblicima, tako da sistem svakako priznaje, a onda i mi moramo da poštujemo isto pravilo prilikom ručnog pregleda nepriznatih reči. Supervizor 28.04.2010

Zahvaljujen Supervisoru na objašnjenju. Imam i jedan predlog. Možda bi bilo dobro da uz igru Slagalica stavite informaciju da se priznaju reci u svim padežima i svim glagolskim oblicima. lunali 28.04.2010

Hvala na objašnjanju. Upravo sam bila tamo i za taj dan (10.04.2010) mi stoji 0 bodova za igru Slagalica... kivy 28.04.2010

[boja;@lunali;white]: dobra ideja, ubacićemo. Supervizor 28.04.2010

Na kraju igre sam zapamtila broj poena i očekivala sam narednih dana da se poveća, ne primećujući da je to urađeno verovatno u toku same igre. Kako ne znam za mogućnost da za odigranu kompletnu igru pogledam broj bodova po pojedinačnim igrama, to nisam mogla ni naknadno da primetim. Naravno da sam pročitala sve što ste Vi napisali, hvala na pitanju! kivy 28.04.2010

[boja;@kivy;white] možete pogledati poene za pojedinačne igre na sledeći način: odete na Vaš [link;profil;/korisnik/] i onda u kalendaru kliknete na taj datum. Na stranici koja se potom otvori će Vam gore-levo biti prikazani poeni za sve igre koje ste igrali tog dana. Supervizor 28.04.2010

[boja;@kivy;white] za datum 10. april imate nula poena jer niste uneli reč uopšte, a isteklo Vam je vreme. Reč BRKATA ste uneli za igru od 22. marta, i za nju ste dobili poene. Supervizor 28.04.2010

U pravu ste, a krajnji broj bodova za oba dana je isti, pa sam greškom gledala april umesto mart. Hvala na detaljnom objašnjenju! kivy 28.04.2010

Dakle, samo da potvrdimo, priznaje se bilo koji oblik reci, tj. sve sto moze da se pojavi u nekoj recenici, a da nije vlastito ime? Npr. SEDAMNAESTOG? Цане Вукић 28.04.2010

I ja sam nova, ali sam mislila da moze samo infinitiv i nominativ, pa sam u tim oblicima reci i sastavljala, kao i na tv Slagalici. Mozda bi tako bilo i bolje i Vi biste imali manje posla oko provere. Par puta ste mi priznali rec koju niste imali u Vasem recniku. Interesuje me da li priznajete reci IJEKAVSKOG govornog podrucja, s obzirom da su i one knjizevno ispravne!? Pretpostavljam da ne, jer bi Vas tek zamena jata zbunila! poozzzzz Jelena Bogicevic Oparnica 28.04.2010

@Petar: priznaje se i SEDAMNAESTOG. Supervizor 28.04.2010

@Jelena: ne bi nam bilo jednostavnije jer imamo takav rečnik u elektronskom obliku. Kada bi dozvoljavali samo infinitiv i nominativ morali bi da proveravamo svaku reč. Trenutno preko 70% reči bude nađeno u rečniku i mnogo nam olakšava posao. Za ijekavicu bi bilo interesantno da vidimo šta o tome misle drugi igrači, jer je od ukupnog broja igrača oko 6% iz Republike Srpske. Supervizor 28.04.2010

Za druge iz Srbije bi bilo tesko, jer ne bi znali da li je ije ili je umesto e. Mada bi smisljene reci bile duze i dobijalo bi se vise poena, ali su tu dileme tipa dete-dijete-deca-djeca...sto cesto grese i ijekavci! Bolje je da ostane samo ekavski! :) Jelena Bogicevic Oparnica 28.04.2010

A ima poneki i iz Crne Gore. Nemojte i vi da kasapite srpski jezik. Priznaju se riječi stranog porijekla, turcizmi, a izbacili bi prave srpske riječi? Sens 28.04.2010

Neka se priznaju i reci na ijekavici ali samo da se pazi da najduza rec (ona koja je zadata) bude na ekavici... Fellow 28.04.2010

Ne mogu da verujem da je uopste i pokrenuto ovo pitanje - ijekavica je ravnopravna ekavici i tu je tacka. Ako ih ne budete trretirali isto da li to znaci mozda da su recimo Beogradjani veci Srbi od onih sa Zlatibora, na primer? Ili, da idemo dalje, ako ne priznajemo ijekavicu, da li imamo pravo da svojatamo Andrica? Kalimist 28.04.2010

Da, ima oko 2.5% igrača i iz Crne Gore. Supervizor 28.04.2010

kako rade na TV slagalici, je l priznaju samo infinitiv i nominativ masxa 29.04.2010

Da samo infinitiv, a mislim i nominativ (nisam sigurna). Navras, slazem se s tobom. Ja sam pokrenula pitanje, samo zato sto sam iz R.Srpske, ali zivim u Srbiji i jednostavno me interesovalo da li se prihvataju i ijekavske rijeci, jer sam nova ovde?! Jelena Bogicevic Oparnica 29.04.2010

Do sada su se priznavale, a posle ovih komentara definitivno ostaje to pravilo. Naravno, ako slova I i J budu u ponudi. Supervizor 29.04.2010

I ja sam za to da se priznaju reči samo u infinitivu i nominativu. Pa možda čak i samo imenice i glagoli. Matorac 02.05.2010

Šta fali reči izbrisivati, npr. raspisati-raspisivati izbrisati-izbrisivati raborg 02.05.2010

isbrisati - isbrisavati? Hm, možda ste ipak u pravu, priznaćemo poene. Supervizor 02.05.2010

Upravo sam poceo da igram Slagalicu i imam problem. Nakon pritiska Start-a, vreme se ne menja, stoji na 90 sekundi, a ni klik na bilo koji taster iz igre ne radi. Pokusah da uradim toliko pominjani ''back'' ali dobih upozorenje da cu dobiti nulu. :) Sta mi je ciniti? Цане Вукић 05.05.2010

Odigrao sam ostale igre, a iz Slagalice nisam mogao drugacije da izadjem osim na ''crveni x''. Upisano mi je 0 poena. Sada pokusah da udjem u igru da prijavim problem, ali ne mogu ni to (sto nije slucaj sa ostalim odigranim igrama). Цане Вукић 05.05.2010

Molim supervizora da razmotri moju danasnju rijec ,u pocetku nisam bio siguran jer nije bila ista kao kompjuterska ali sam kad sam zavrsio sve igre nasao na guglu da je rijec skroz ispravna. Donald 06.05.2010

Zasto mi nije priznata rec PREDSEDNICA ? SVETLANA ceca 06.05.2010

@Dalibor i @SVETLANA, procitajte [link;pravila igre;/info/faq] - reči bi vam bile priznate i da se niste javljali ovde. Supervizor 06.05.2010

dobro wece MARKO_GW. 07.05.2010

Nikada nisam čuo za reč štriklirati. Pretpostavljam na šta se misli ali smatram da to nije ispravna reč. raborg 09.09.2010

 

Slagalica.tv je nezavisan sajt ljubitelja kviza

Copyright © 2009-2024